شنبه ۱۷ شهریور ۰۳

تراز کردن ماشین لباسشویی

۲ بازديد
تراز کردن ماشین لباسشویی برای عملکرد مناسب و طول عمر آن بسیار مهم است. یک ماشین لباسشویی نامرتب می تواند به مرور زمان باعث لرزش زیاد، صدا و حتی آسیب به ماشین شود. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی آورده شده است:
ابزارهایی که نیاز دارید: سطح روح (سطح حباب) آچار یا انبردست قابل تنظیم (اگر پای دستگاه شما نیاز به ابزاری برای تنظیم دارد) مراحل تراز کردن ماشین لباسشویی:
1. منطقه را آماده کنید ماشین لباسشویی را خالی کنید: قبل از شروع کار مطمئن شوید که ماشین لباسشویی خالی است. لباس‌های شسته شده را بردارید، زیرا وزن می‌تواند بر روند تراز کردن تأثیر بگذارد.
دستگاه را از برق بکشید: برای ایمنی، ماشین لباسشویی را از پریز برق جدا کنید.
2. سطح فعلی را بررسی کنید سطح روح را در بالا قرار دهید: سطح روح را در بالای ماشین لباسشویی به موازات جلو قرار دهید. بررسی کنید که آیا حباب در مرکز بین خطوط قرار دارد یا خیر. این نشان می دهد که آیا دستگاه از یک طرف به سمت دیگر تراز است یا خیر.
جلو به عقب را بررسی کنید: سطح روح را 90 درجه بچرخانید تا با طرفین دستگاه موازی شود. این سطح جلو به عقب را بررسی می کند.
3. پاها را تنظیم کنید پاهای قابل تنظیم را پیدا کنید: اکثر ماشین های لباسشویی دارای پایه های قابل تنظیم در جلو و گاهی اوقات در عقب هستند. این پایه ها را می توان برای بالا و پایین بردن گوشه های دستگاه چرخاند.
تنظیم پاهای جلو: اگر دستگاه کج است، با تنظیم پایه های جلو شروع کنید. پا را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آن گوشه را پایین بیاورید و در خلاف جهت عقربه های ساعت آن را بالا ببرید. تنظیم پاهای پشتی (در صورت وجود): برخی از ماشین‌ها دارای پایه‌های پشتی خود تراز می‌شوند که وقتی دستگاه را به سمت جلو کج می‌کنید و سپس آن را به سمت پایین برمی‌گردانید، به‌طور خودکار تنظیم می‌شوند. در غیر این صورت، پاهای عقب را به صورت دستی مانند قسمت جلو تنظیم کنید.
سطح را مجدداً بررسی کنید: پس از تنظیم، سطح روح را دوباره در بالا قرار دهید تا ببینید آیا دستگاه اکنون تراز است یا خیر. ممکن است لازم باشد تنظیمات را چند بار تکرار کنید.
4. مهره های قفل را ببندید (در صورت وجود) پاها را محکم کنید: هنگامی که دستگاه تراز شد، مهره های قفلی (اگر دستگاه شما آنها را دارد) روی پایه های قابل تنظیم با استفاده از یک آچار قابل تنظیم ببندید. این کار از حرکت پاها در حین کار جلوگیری می کند.
5. ثبات را دوباره بررسی کنید تست تکان دادن: به آرامی گوشه های بالایی ماشین لباسشویی را فشار دهید. اگر تکان بخورد، تنظیمات بیشتری لازم است. دستگاه باید پایدار باشد و تکان نخورد.
بررسی سطح نهایی: یک بررسی نهایی را با سطح روح انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز هنوز هم تراز است.
6. وصل و تست کنید برق را دوباره وصل کنید: ماشین لباسشویی را دوباره به برق وصل کنید.
یک چرخه تست را اجرا کنید: یک چرخه خالی یا سریع را اجرا کنید تا مطمئن شوید که دستگاه بدون لرزش یا نویز زیاد کار می کند.
نکات اضافی: مسائل سطح: اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی روی یک سطح محکم و صاف قرار گرفته است. کف ناهموار می تواند تسطیح را چالش برانگیزتر کند.
از پدهای ضد لرزش استفاده کنید: اگر دستگاه شما هنوز هم پس از تراز کردن به شدت در حال لرزش است، به فکر قرار دادن پدهای ضد لرزش زیر پاها باشید. این لنت ها می توانند به جذب برخی از لرزش ها و جلوگیری از حرکت دستگاه کمک کنند.
به طور مرتب چک کنید: با گذشت زمان، لرزش در طول چرخه های شستشو می تواند باعث جابجایی اندکی پاها شود. به طور دوره ای سطح ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم تنظیم کنید. با تراز کردن صحیح ماشین لباسشویی، می توانید صدا را کاهش دهید، از آسیب جلوگیری کنید و از کارکرد موثر آن اطمینان حاصل کنید. برای فروش عمده قطعات لباسشویی اینجا کلیک کنید.

وست: برای آزادی زندانیان آمریکا در افغانستان تلاش می‌کنیم

۱ بازديد

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در دوسالگی بازداشت اتباع این کشور توسط طالبان تأکید کرد کاخ سفید برای آزادی شهروندان خود تلاش می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» بر آزادی سه شهروند این کشور از زندان طالبان تأکید کرد و گفت که واشنگتن به تلاش برای آزادی و بازگرداندن آنها به آمریکا تلاش می‌کند.

تام وست نوشت: ما می‌خواهیم و باید به تلاش خود ادامه دهیم تا زندانیان آمریکایی را به خانه و نزد خانواده‌هایشان برگردانیم.

پیش از این نیز «مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پیامی با تأکید بر اینکه دو سال از بازداشت «رایان کوربت» می‌گذرد، از بی‌توجهی دولت بایدن برای آزادی وی انتقاد کرده بود.

مک‌کال اظهار داشت: «با وجود درخواست‌های مکرر، رئیس‌جمهور بایدن هنوز با آنا، همسر رایان یا خانواده آنها ملاقات نکرده است. سلامت روان و جسم رایان هر روز رو به وخامت است، با این حال دولت بایدن و هریس هنوز برنامه‌ای برای بازگرداندن او به خانه ندارند».

چه نوع لباس هایی را می توان در ماشین لباسشویی شست؟

۴ بازديد
بسیاری از انواع لباس ها را می توان در ماشین لباسشویی شست، اما پیروی از برچسب های مراقبت و استفاده از تنظیمات مناسب برای اطمینان از تمیز کردن و نگهداری مناسب پارچه ضروری است. در اینجا رایج ترین انواع لباس هایی که می توان در ماشین لباسشویی شستند آورده شده است:
1. پنبه
توضیحات: بادوام و معمولا برای اقلام مختلف لباس مانند تی شرت، شلوار جین و لباس زیر استفاده می شود. شستشو: به طور کلی می توان آن را در آب گرم یا سرد شستشو داد. برای از بین بردن لکه ها می توان از آب داغ برای وسایل پنبه ای سفید استفاده کرد.
2. پلی استر
توضیحات: پارچه مصنوعی اغلب برای لباس های ورزشی، بلوز و لباس استفاده می شود. شستشو: در آب سرد یا گرم بشویید. از یک چرخه ملایم برای جلوگیری از آسیب و حفظ کیفیت پارچه استفاده کنید.
3. نایلون
توضیحات: پارچه مصنوعی مورد استفاده در لباس های فعال، لباس زیر زنانه و جوراب ساق بلند. شستشو: با آب سرد در یک چرخه ملایم بشویید. از دمای بالا اجتناب کنید زیرا نایلون می تواند به گرما حساس باشد.
4. کتانی
توضیحات: پارچه سبک و قابل تنفس اغلب برای لباس های تابستانی استفاده می شود. شستشو: در یک چرخه ملایم در آب سرد یا ولرم بشویید. برای جلوگیری از انقباض و آسیب از حرارت زیاد خودداری کنید.
5. ریون
توضیحات: پارچه نیمه مصنوعی که برای بلوز، لباس و دامن استفاده می شود. شستشو: با آب سرد در یک چرخه ملایم بشویید. ریون می تواند ظریف باشد، بنابراین بهتر است از حرارت زیاد و هم زدن خشن خودداری کنید.
6. اکریلیک
توضیحات: پارچه مصنوعی مورد استفاده در ژاکت، جوراب و پتو. شستشو: در یک چرخه ملایم در آب سرد یا گرم بشویید. از حرارت زیاد که می تواند به الیاف آسیب برساند اجتناب کنید
. 7. اسپندکس (لایکرا/الاستین)
توضیحات: پارچه کشسانی که در لباس های اکتیو، مایو و زیرپوش استفاده می شود. شستشو: با آب سرد در یک چرخه ملایم بشویید. از نرم کننده های پارچه و حرارت زیاد اجتناب کنید، زیرا می توانند خاصیت ارتجاعی را کاهش دهند.
8. مخلوط می کند
توضیحات: پارچه های ساخته شده از ترکیبی از الیاف مختلف، مانند مخلوط پنبه-پلی استر.
شستشو: دستورالعمل‌های مراقبتی روی برچسب را دنبال کنید، که اغلب شستشو را در آب سرد یا گرم در یک چرخه ملایم توصیه می‌کنند.
9. جین
توضیحات: پارچه پنبه ای سنگین که برای شلوار جین، کت و دامن استفاده می شود. شستشو: برای حفظ رنگ و جلوگیری از محو شدن، از داخل با آب سرد بشویید. از یک چرخه ملایم استفاده کنید.
10. لباس های فعال توضیحات: معمولاً از پارچه های رطوبت گیر مانند مخلوط پلی استر یا نایلون ساخته می شود.
شستشو: با آب سرد در یک چرخه ملایم بشویید. از نرم کننده های پارچه و حرارت زیاد برای حفظ خواص عملکرد پارچه خودداری کنید.
ملاحظات خاص ظرافت ها: اقلامی مانند لباس زیر زنانه، لباس های ابریشمی و توری را باید در یک کیسه لباس شویی مشبک قرار داده و در یک چرخه ظریف با آب سرد شسته شوند. پشم: اقلام پشمی را اغلب می‌توان روی یک چرخه پشمی یا لطیف با آب سرد و مواد شوینده ملایم با ماشین شستشو داد، اما بررسی برچسب مراقبت ضروری است، زیرا برخی از لباس‌های پشمی نیاز به شستشوی دستی یا خشک‌شویی دارند.
اقلام بسیار کثیف: برای اطمینان از تمیز کردن موثر، لکه ها و مناطق بسیار کثیف را قبل از شستشو از قبل درمان کنید. نکات کلی لباسشویی در ماشین لباسشویی برچسب های مراقبت را بررسی کنید: برای تعیین روش شستشوی توصیه شده، دمای آب و دستورالعمل های خشک کردن، همیشه برچسب های مراقبت روی لباس را بخوانید.
مرتب سازی بر اساس رنگ و پارچه: لباس ها را بر اساس رنگ (سفید، تیره و رنگ) و نوع پارچه جدا کنید تا از خونریزی و آسیب جلوگیری شود.
از مواد شوینده مناسب استفاده کنید: از شوینده مناسب برای نوع ماشین خود (HE برای ماشین های با راندمان بالا) و برای نوع پارچه (شوینده های ملایم برای مواد ظریف) استفاده کنید.
از بارگذاری بیش از حد خودداری کنید: ماشین لباسشویی را بیش از حد بار نکنید، زیرا این کار می تواند از تمیز کردن مناسب و افزایش ساییدگی لباس و ماشین جلوگیری کند. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید با حفظ کیفیت و ظاهر لباس‌ها، با خیال راحت طیف وسیعی از لباس‌ها را در ماشین لباسشویی خود بشویید. می توانید قطعات ماشین لباسشویی خود را به صورت فروش اینترنتی قطعات ماشین لباسشویی از اینجا تهیه کنید.